Denna sida vänder sig till våra återförsäljare, om du är slutanvändare kontakta inköpsstället.
För konsumentprodukter gäller som regel konsumentköplagen. Särskilda villkor gäller mellan ÅF och leverantör.
För professionella produkter gäller LLB2003G
Hantering
När vi har granskat din ansökan tilldelas ni ett RMA nummer och blir underrättade via e-post. RMA nummer skall vara tydligt på inskickat gods. RMA nummer skall alltid finnas med i kommunikation till oss.
Service
Vi testar produkten enligt den felbeskrivning som är angiven. Var noga med att uppge hur felet kan återskapas om det inte är tydligt.
Frakt
Kund står alltid för frakt till oss och vi för returfrakt vid garanti, det skall vara med typen utkörning, gods som kommer till utlämningsställe kan ej hämtas.
I mail med RMA nummer står vart den defekta produkten skall skickas.
Reservdelar
Söker du reservdelar till produkt, fyll i så mycket du kan nedan och välj Reservdel under Typ av Service.
Garantitider PRO hittar du här https://pro.septon.se/garanti
Vid garantianspråk skall alltid kopia på inköpskvitto/faktura bifogas!
Same form in english: https://pro.septon.se/service-rma-en