Försäljningsvillkor

Försäljningsvillkor - fr.o.m. 1 Nov 2019

 

​Kunder

Septon är en grossist av datortillbehör som saluför sina produkter via återförsäljare för vidareförsäljning till slutkunder. Vi har ett årligt köpkrav om SEK 7000:- för våra kunder. Vi förbehåller oss rätten att stänga ÅF-kontot för kunder som inte uppfyller köpkravet. 

Priser

Samtliga priser är exklusive moms och frakt, fritt vårt lager. (Se fraktvillkor nedan). För dagsaktuella priser, se alltid vår hemsida www.septon.seSkatter och avgifter redovisas separat, så som Kemikalieskatt

Garanti

Septons garanti gäller normalt under 2 år eller utifrån respektive tillverkares garantilöften. Garantitiden räknas från fakturadatum. 

Leveranssätt

Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranssätt då valt leveranssätt kan vara svårt att tillgodose. Nedan angivna priser avser inrikestransporter inom Sverige. För utrikestransporter vänligen kontakta oss. Order som lagts före kl. 14:00 skickas vanligen samma dag från vårt lager.

För icke uthämtade beställningar som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift om 10% av värdet dock minst 250kr. 

 

Mindre order
För mindre beställningar under 0,36m³och 99kgkostar frakten 149kr/sändning

 

Större order
För större beställningar där volymen alternativt vikten är så stor att det inte går att skicka som vanligt paketgods förbehåller vi oss rätten att ta ut en fraktavgift på 490-660kr /order.


Direktleverans till privatpersoner
För order med leverans direkt till slutkund (privatperson) tillkommer en kostnad på 250kr/order

 

Restorder

Restorder levereras FOC i normala fall, undantag kan ske vid större ändringar av order 

Betalning

För kreditgodkända kunder mot faktura.
Ej kreditgodkända via förskott. 

Fakturan levereras avgiftsfritt i pdf-format via mail. Önskas en pappersfaktura skickad till sig tillkommer en faktureringsavgift på 30kr. 

För kunder som väljer att betala via förskottsbetalning skall betalning ske inom ett dygn, i annat fall makuleras ordern. 

Dröjsmålsränta efter förfallodatum debiteras med 1,75% per månad samt en påminnelseavgift på 450kr.

Septon reserverar sig för eventuella feltryck på vår hemsida eller i andra publikationer utgivna av oss.

Dataskyddsförordningen (GDPR) 

I samband med ÅF-ansökan krävs det att vi sparar era kontaktuppgifter för att kunna hantera era kundärenden så som att ta emot säljorder, leverera gods och hantera returer. Vi kommer därför spara telefonnummer, personnamn, leverans- och fakturaadresser samt e-post. Om ni inte vill att vi sparar denna information, kan vi inte heller lägga upp er som ny kund. Om ni har slutkunder som inte vill att ni eller vi sparar deras personuppgifter i samband med orderläggning, behöver detta uppges till oss när ni lägger en beställning för dessa slutkunder. 

Adress: Uggledalsvägen 23
Tel: 031-93 92 70 
E-postinfo@septon.se
Öppettider (telefontider): vardagar 08:00-17:00

 

Service

Alla produkter som returneras skall förses med ett RMA-nummer, vilket Ni ansöker om på vår hemsida, http://shop.septon.se  
Returnumret är giltigt upp till 30 dagar efter utfärdandet. 
Gods som ankommer till Septon omärkta, utan giltigt RMA-nummer, eller som inte överensstämmer med RMA-nummer returneras till avsändaren utan åtgärd. Returfrakt debiteras avsändaren. 

Om ni skickar in en produkt till Septon för åtgärd och denna inte uppvisar de fel ni uppgivit, debiteras ni en avgift på 350:- samt returfrakt. 
Septon förbehåller sig rätten att avgöra huruvida en returnerad produkt skall repareras, ersättas av identisk, likvärdig produkt eller krediteras om garantiprodukten utgått ur sortimentet. 
För att undvika transportskador skall originalemballage eller fraktemballage som godkänts av transportören användas. Transportskador förorsakade av bristfälligt emballage ingår inte i Septons garantiåtagande. 
Utfärdande av RMA-nummer innebär inte att Septon har godkänt er produkt för eventuell åtgärd. 
För returer som har åtgärdats och sedan inte har hämtats av kund, och som därmed går i retur till Septon, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för att täcka våra omkostnader på 250kr. 

Specialbeställda produkter

Beställningsvaror kan inte returneras till oss, annat än för garantiåtgärd. 
Utbyte av defekta produkter sker efter att den defekta produkten skickats till Septon och den angivna felbeskrivningen har kunnat bekräftas. 
Retur av trasiga produkter till oss sker på er bekostnad. Utbytta/reparerade varor skickas tillbaka till er på vår bekostnad. 
Förhandsutbyten tillhandahålles endast vid DOA (Dead On Arrival, Död Vid Ankomst). DOA skall anmälas inom 5 arbetsdagar från leveransdatum. 

Transportskador

Transportskador reklameras mot transportören. 

Retur av felbeställd produkt 

Av er felbeställda varor till ett värde på eller under 250:- tar vi inte tillbaka. 
Av er felbeställda varor till ett värde över 250:- tar vi tillbaka men debiterar er en avgift på 15% av värdet eller minst 250:- 

Produkter som returneras för kreditering skall vara i komplett, felfritt originalemballage med alla tillbehör. Om så inte är fallet kommer varan att skickas tillbaks till avsändaren. Returfrakt debiteras avsändaren. 

Retur ska ske inom 30 dagar från fakturadatum. Annars kan krediteringen inte ske. 

Felbeställningar/felleveranser skall reklameras inom fem arbetsdagar från fakturadatum. 

Krediteringar

Sker efter ök med säljare 

Kontakt: E-post: faktura@septon.se
Tel: 031-93 92 70
Bankgiro: 424-5551
Org.nummer: 556321-3833

Filters
Sort
display